Bakgrund
Ramnebergs Fastighetsservice AB grundades i december 2018 av mig, Klaus Wollny. Jag hade under en längre tid gått i tankarna att starta något eget. Först inom flyttbranschen som jag jobbat inom i tretton år, därefter fastighetsskötarbranschen som jag jobbat inom de senaste två åren. Det finns olika sätt att driva bolag på, och min ambition är att bolaget ska finnas till för kunden och bolagets anställda. Jag är helt övertygad om att enda sättet att få långvariga kundrelationer och personalen att stanna kvar är att de trivs med företaget och känner att det bidrar positivt till deras vardag.
Personligt och tryggt
Min ambition är att för kunden skapa mervärde genom att, för det första. Vara en personlig kontakt i alla ärenden som har med service av fastigheten att göra. Det ska vara lätt att nå mig, och det är alltid mig ni når. För det andra. Är min tanke att du som fastighetsägare ska kunna fokusera på annat, samtidigt som du kan känna dig trygg i att jag håller koll på din fastighet. Fokus kommer att ligga på förebyggande underhåll, något som går hand i hand med att fastigheten ser snygg och fräsch ut.
Målet är att växa till en mindre grupp där samtliga anställda stortrivs med jobbet. Detta är enligt mig helt nödvändigt om man ska lyckas behålla kompetent personal, och det är personalen som är företaget. Som kund vill du veta vem som kommer till dig och arbetar och vill veta att personen går att lita på.
Trestad – vår arbetsplats
Firmanamnet kommer från platsen i Vänersborgs Kommun där vi bor, nämligen Ramneberg. Det är en plats som ligger lantligt men ändå väldigt centralt i Trestad. Härifrån är det ca 15 minuters bilfärd till centrala Trollhättan och Vänersborg. Till Uddevalla kommer man på drygt 20 min. Därmed är tanken att hela Trestad ska vara vår arbetsplats. Vi har även personal som utgår från Grästorp.